Decoupage alapfokon.

2010.01.24. 15:31

 Ebben a szösszenetben bemutatom hogyan lehet kicsit egyedivé tenni a laptopot. Első lépésben tisztítsuk meg a laptop felületét, úgy hogy sem szennyeződés sem zsír nem maradhat rajta.

 

Ezután érdemes lekenni egy homogén felületet adó alapozó festékkel. Az alapozó festék használata nem egyenértékű pl. fehér festék használatával. Célszerű nagy felületeknél a festéket szivaccsal felvinni, így elkerülhetjük a "csíkozódást".

Amint az alapozó megszáradt, elkezdhetjük a háttérszínt felvinni. Ajánlatos a festéket is több rétegben felvinni, szintén szivaccsal.

 

 Ameddig szárad a festék addig pont ki tudjuk választani és vágni a kívánt mintát. Én a jobb összhatás érdekében több mintát is kivágtam majd elkezdtem felpróbálni a laptopra.

 

 A kivágáshoz nagyon hasznos egy decoupage olló. A finom mintákat is könnnyedén tudjuk kivágni.

 

 Ha megtaláltuk az ideális elrendezést elkezdhetjük felvinni a ragasztót. Amennyiben decoupage papírt használunk, érdemes egy kicsit megáztatni vízben.

 

 

Kenjünk bőven a minták alá ragasztót. Majd helyezzük fel a mintát. Középről haladva simítsuk ki úgy, hogy ne maradjon sem levegő sem gyűrődés alatta.Ha sikerült elsimítani a tetejét is kenjük át ragasztóval. Egyszerre csak egy mintával dolgozzunk.

 

A felesleges ragasztót a minta körül töröljük le míg meg nem köt. Ha ottmarad színtelenre szárad de látszani fog egy "fényesebb felület" még lakkozás után is.

A lakkot is szivaccsal vigyük fel. Én fényes vízbázisú lakkot használtam. Itt is több vékony rétegben vigyük fel a lakkot. Használjuk szintén szivacsot, hogy elkerüljük a megfolyásokat. Minden réteget hagyjunk rendesen megszáradni. kb 2 perc száradás után én hajszárítóval óvatosan fújva gyorsítottam a folyamatot. Minél több réteget használunk annál fényesebb felületet kapunk. Nálam ez 5 réteg lakkot jelent, űgy hogy az utolsó réteget kicsit vastagabban kentem és nem használtam hajszárítót sem hogy egyenletesen tudjon terülni a lakk.

A végeredmény:

Jó munkát kívánok: Hooligan

A bejegyzés trackback címe:

https://hobby-sokk.blog.hu/api/trackback/id/tr411698107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása