Már régóta szerettem volna egy saját világítótornyot :D és a tegola (másnéven coppo, Olaszországból származó cserépfajta, kíválóan alkalmas mini fantáziaházak létrehozására) igazán megfelelő alapnak tűnt. A decoupage és rizspapírok átnézése után rájöttem, hogy igaz vannak klassz világítornyosak, de ha azt dolgozom rá a tegolára akkor még mindig csak egy világítótornyos tegolám van és nem igazi világítótornyom. Ekkor kezdődött az agyalás hogyan is lehetne kivitelezni. Kedvenc gyömbéremet iszogatva megvilágosodtam: a palackjából lesz a teteje, átlátszik és még szépen körbe is fut, gyors próba és hálleluja :D már csak meg kell inni, és kell valami terasz formájú alap, ami meg is tartja. A boltot kétszer körbejárva gyorsan le is vadásztam egy kerek fa táskafület és ismét boldogság, tökéletesen passzol. A legteteje már gyerekjáték volt, nagyobb méretű hungarocellgolyó félbevágva hosszúkás dekorgyönggyel. Fejben már kész is, lássuk a kivitelezést:

 

 

 

 

 

 

 

Hozzávalók:

  • Tegola (40cm-es)
  • Akrilfestékek (fehér, piros, bézs, barna, kék) és lakk
  • Struktúrpaszta
  • Dekorgumi (piros és barna)
  • Fa karika (táskafül), hurkapálcák, spatulák, papírdrót, hungarocellgolyó, hosszúkás gyöngy
  • Patina bitumen
  • Ragasztók: ragasztópisztoly+patronok, barkácsragasztó, mozaikragasztó
  • Homok, kagylók, kavicsok
  • Ecsetek, ollók, (vágógép), szivacs, rongy, ceruza
  • És persze a PET palack na meg egy nagy asztal, amin mindez elfér.

Elsőként felvázoltam ceruzával az ajtó és az ablakok helyét és hogy melyik sáv piros, melyik fehér. A fehér részekre struktúrpasztát vittem fel:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még hagytam megkötni és megszáradni a struktúrpasztát, a dekorgumikat felszabdaltam kb.1x2 cm-es darabkákra, (ebből lesz majd a téglázott rész,) ehhez nagy segítség egy vágógép, de a hagyományos vonalzó sniccer páros is megoldja a feladatot. Az ajtót és az ablakokat kivágtam spatulából, összeragasztottam a részeket, majd gyorsan lefestettem kékre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mire végeztem a festéssel már lehetett is alapozni a tegolát. Fehér, bézs, barna szineket kevergettem, ezeket maszatoltam rá a pasztázott részekre. Az ajtó és ablakok helyét világoskékre és barnára festettem. Pillanatok alatt megszáradt, úgyhogy nyomban ragaszthattam is fel a téglákat. Ehhez barkácsragasztót használtam, mert gyorsabban szárad, mint a mozaikragasztó, de mindkettő megfelel a célnak. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A "téglázás" után elengedhetetlen a patinázás, a képen látható a különbség hogy mennyivel élethűbb lett utána. A patina bitument most szivaccsal vittem fel, és ronggyal törölgettem vissza, érdemes előtte kipróbálni az árnyalást maradék dekorgumin, hogy ne legyen túl sötét. Természetesen a pasztázott részt is így árnyaltam. Az ajtó alatti részt bekentem mozaikragasztóval és homokot szórtam rá. Ezzel kész volt a nagyja, jöhetett a neheze, a teteje. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ragasztópisztollyal rögzítettem a táskafület, ennek a belső oldalához pedig a műanyag palack darabot. Itt nagyon kell vigyázni, mert a nagyon vékony műanyag könnyen megolvad, deformálodik a forró ragasztótól. A felső téglasor és a táskafül, vagyis most már terasz közé, hurkapálca darabokat ékeltem, mintha azok tartanák. A korlátot szintén hurkapálcika darabokból készítettem, lefestettem őket pirosra, ragasztópisztollyal rögzítettem, majd a felső ívelt részt pirosra festett papírdrótból szintén ragasztópisztollyal tettem a helyére. Ezután jöttem rá, hogy nem tetszik a terasz natúr szine és le kéne festeni sötétbarnára, persze mikor már mindent odaragasztottam nagynehezen... sebaj, megoldottam. A dekorgyöngyös hungarocell kupola kékre festve is a helyére került, persze a jó öreg ragasztópisztollyal. Az egészet kétszer jól átlakkoztam, vizbázisú matt lakkot használtam, de ha kintre szánjuk, akkor érdemes oldószeressel és legalább 3 rétegben lakkozni, hogy bírja az időjárást. Hajnali kettő körül valahol itt hagytam abba:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És így néz ki most a kirakatban:

A bejegyzés trackback címe:

https://hobby-sokk.blog.hu/api/trackback/id/tr562249073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lille havfrue 2011.03.23. 13:49:16

Szia! Nagyon szép munka, magam is próbáltam egy hasonlót elkészíteni, de az a baj, hogy a piros részeket temperával festettem, így a lakkozás okozott némi kellemetlenséget. Először sima hobby lakkal próbálkoztam, mivel vízbázisú, természetesen szétkapta az egészet, majd hajlakkot fújtam rá, ami szintén hiba volt. Milyen lakkot tudna ajánlani temperához? Ha akril festéket használtam volna, ahhoz jó lett volna a hobby lakk, vagy a hajlakk? Előre is köszönöm a választ! További jó munkát kívánok:)

OsziBarack 2011.03.23. 14:35:15

Szia!
Az akrilfesték nagy előnye (azonkivül, hogy minden felületre jó) hogy vizesbázisú, de száradás után nem oldja a viz, a temperával ellentétben. Akrilfestékre befejező lakknak jó a hobby lakk (ez általában vizbázisú) vagy az oldószeres lakk. A hajlakk rövid fixálást biztosít csak, ilyen jellegű munkákhoz nem jó. Azt ajánlom, hogy piros akrilfestékkel kend át, ha szükséges a többi helyen is javítsd akrilfestékkel, majd utána lakkozd át az egészet. Ha kintre szánod oldószeres lakk a legjobb, több vékony rétegben, hogy bírja az időjárást. Kreatív hobby boltokban kapható kis kiszerelésben.
Jó alkotást! És ha elkészült, töltsd fel a honlapunkra, a Hónap Alkotása Pályázatra (link: wwww.hobby-sokk.hu ), még nyerhetsz is! Kiváncsi vagyok! Üdv: Kitti
süti beállítások módosítása